Er en mobil strategi nødvendig?

Nye tal fra Gallup bekræfter tendensen om at smartphones og tablets har overhalet den klassiske PC med web browsing. Er jeres mobil strategi up-to date?

Nu er det 70% af os der har en smartphone, mens 44% har en tablet i husstanden. Det er en fordobling på siden året før og adoptionen tager tid fra vores anvendelse af PC’er i hjemmet.

Det danske marked har en større andel af iPhones og iPads end man ser på verdensplan. Så herhjemme er Apples mobile enheder nærmest mainstream, mens de på verdensplan har en nogle mindre andel af mobil markedet.
Set fra en fra en marketing vinkel er det absolut en fordel, for der er et klart mønster i at iPhone brugere er mere villige til at anvende apps, involvere sig i digital kampagner og e-handel. Så her er Danmark langt fremme når vi sammensligner os med de øvrige europæiske og skandinaviske lande. Glem Japan, de er langt foran os på mobilområdet med blandt andet mobil handel og betaling.

De danske kvinder er den gruppe hvor væksten i andelen er størst. Vi bruger mest spil og vejr apps samt sociale medier på vores smartphones. Gratis apps er de foretrukne selv om de fleste finder annoncer forstyrrende. Faktisk er vores forbrug af betalte apps faldet til 37% på tablets i forhold til året før så det nu kun i gennemsnit er 8,6 kroner pr. måned, mens det for smartphones er faldet til 47% svarende til 6,51 kroner pr. måned. Faldet i betalte apps skal ses i lyset af at den den øgede udbredelse, da de typiske “first movers” ofte har en større betalingsvilje.

Er jeres virksomhed også mainstream på mobile platforme?
Vi ser fortsat at mange virksomheder som er i tvivl om hvordan de skal få det optimale ud af de mobile platforme.
• Så sørger I for at udnytte mulighederne til værdiskabelse ved jeres kunder og optimering af interne rutiner?
• Hvad er jeres mobilstrategi?
• Er jeres nyhedsbrev optimeret til smartphones?
• Hvornår bør I bruge apps eller blot et mobilt website?
• Kender I mulighederne for loyalitetskort på smartphones?

LeadLab hjælper virksomheder med at få deres mobilstrategi til at være aligned og optimeret med de øvrige digitale marketingkanaler. Så aftal et gratis inspirationsmøde hvor I kan blive klogere på mulighederne og hvordan i får en mobilstrategi!